#7 SALA 5 – WIZUALIZACJE

Ostatnie dwa pomieszczenia zawierają ważne dla artysty projekty, które wyświetlane są w formie wizualizacji. Pierwsza – „POZNAŃ 1” – specjalnie zaprojektowana na naszą wystawę, jest niejako kontynuacją plakatów, które znajdowały się w poprzedniej sali. Powraca w niej motyw maski, który artysta dowolnie przekształca. W drugim pomieszczeniu z kolei można zobaczyć dwa projekty Hary: „Neo-prehistory” i „Teikūhikō”. Pierwszy to projekcja związana z wystawą „Neo-prehistoria”, którą Hara współtworzył z Andreą Brazim w Mediolanie w 2017 r. Każdemu ze 100 czasowników związanych z jakimś pragnieniem, artyści przypisali materialny odpowiednik, np. rozbijać – pięściak. Nazwę drugiego projektu tłumaczymy jako „niski lot”. Artysta prezentuje swoją wizję Japonii, akcentując wątek narodowego dziedzictwa.

Projekcje te doskonale podsumowują wystawę, pokazując Harę jako artystę o wielkim rozmachu, który potrafi wykorzystać potencjał własnej kultury w kontekście globalnym. W jego pracach spotyka się oryginalność z subtelnym przywołaniem głębokiej tradycji Wschodu.